چگونه شادتر باشیم

چگونه فرد شادتری باشیم : چند راهکار سریع برای اینکه به راحتی روحیه شاد داشته باشیم

چگونه فرد شادتری باشیم : به طور ساده میتونیم بگیم اگر می خواین روحیه شادی داشته باشین سحرخیز باشین، منظم ورزش کنین، خودتون رو دوست داشته باشین، همیشه لبخند بر لب داشته باشین و هر لحظه از خداوند برای داشته هاتون سپاسگزاری کنین.

چگونه روحیه شادی داشته باشیم

روحیه شاد یعنی جوانی و سلامت و حس خوب، هیچ موقع به اینکه چقدر مشکلات زندگی شما سخته فکر نکنید و فقط به این فکر کنین که چطوری در لحظه زندگی کنین و از همون لحظه ای که هستین لذت ببرین. یادتون باشه همین عادات کوچیک در زندگی ما سبب میشه که به اهداف بزرگ خود دست یابیم و سالم تر زندگی کنیم.

و همین تغییرات کوچک ولی مداوم باعث شادتر شدن روحیه شما خواهد شد.

عکس روحیه شاد

چند پیشنهاد ساده و کاربردی برای داشتن روحیه بهتر

1. زندگی شادتر با ورزش منظم

برای شاد بودن چه راهی بهتر از انجام کاری است که مواد شیمیایی خوشحال‌کننده‌ی طبیعی را از درون در بدن آزاد می‌کند

آدم‌های واقعا شاد به طور منظم ورزش میکنند نه فقط برای داشتن ظاهر و اندامی متناسب، بلکه چون به آنها احساسی بهتر و بهتر میدهد

چه در فضای آزاد بدوند یا در باشگاه ورزش کنند، آدم‌‌های خوشحال از فواید ورزش و ترشحِ اندروفین در بدن باخبرند.

ورزش برای روحیه

2. قضاوت کردن ممنوع

همان گونه که دوست نداریم مورد قضاوت قرار گیریم دیگران را نیز قضاوت نکنیم.

ترجیحِ آدم‌های شاد این است که بگذارند دیگران همان‌طور که دوست دارند زندگیشان را زندگی کنند.

نگرانی در این‌باره که دیگران چه می‌کنند یا نمی‌کنند غیرضروری و زمان‌بر است و فقط به فردِ قضاوت‌کننده احساسِ کاذبِ برتری می‌دهد.

افراد شاد نیازی به این کار ندارند و ترجیح میدهند از زمانشان به جای قضاوت و تخریب دیگران، برای تعالی و رشد دیگران و خودشان استفاده کند.

3. داشتن تغذیه مناسب

تغذیه در سلامت انسان تأثیرگذار است . عادت های سالم تغذیه ای به حفظ سلامت انسان کمک می کنند .

تغذیه سالم سبب رشد بدن، ترمیم بافت آسیب دیده بدن و… کمک می کند .

استفاده کردن از مواد غذایی متنوع و مصرف کمتر از چربی، نمک و قند و استفاده از لبنیات سبب افزایش سلامتی خواهد شد.

تغذیه شادی آور

4. مدیتیشن ، مراقبه و یا دعا کنید

هر روز زمانی را به عبادت یا مراقبه اختصاص دهید. مهم نیست از چه دین و مذهبی هستید و یا اصلا به خدا اعتقاد دارید یا نه،

شما میتوانید حتی برای 5 دقیقه در روز چشمانتان را ببنیدید و تنها بر روی تنفس تان تمرکز کنید. 60 ثانیه مدیتیشن روزانه سبب غلبه به نگرانی های ناشی از کار می شود .مدیتیشن ، باعث کم شدن سطح استرس و کاهش ترشح کورتیزول در بدن می شود. 

5. نقص‌هایتان را دوست داشته باشید

برای اینکه آدم خوشحالتری باشین نقص‌ها و عیب و ایرادهایتان را بپذیرید. افرادی که واقعا شاد هستند می‌دانند همه‌ی نقص‌ها تنها بخشی از چیزی است که آنها را به انسانی استثنایی تبدیل می‌کند و آنها عاشق این موضوع‌اند

آدم‌های شاد درک کرده‌اند چیزی به نام بی‌نقصی، وجود خارجی ندارد و نه تنها به دنبال آن نیستند، بلکه فهمیده‌اند که نقص‌ها هم به همان اندازه عالی هستند

6. بیشتر خارج از اتاق یا خانه باشید :

چگونه فرد شادتری باشیم ، آفتاب میتواند کارهای خارق العاده ای برای شما انجام دهد. زمانی را که بیرون از خانه، شرکت و … هستید

آفتاب باعث تشکیل ویتامین D در بدنتان میشود

و این ویتامین ناخودآگاه حس شادی در شما ایجاد میکند. دلیلی اصلی فصول حزن انگیز پاییز و زمستان نیز کمبود آفتاب است.

7. سعی کنید صبح زود بیدار شوید 

بیدار شدن هر روز صبح نیم ساعت زودتر از زمان مورد نیازتان سبب آرام تر شدن شما و زندگی سالم و شادتر می شود . بیدار شدن در صبح زود مانع عجله کردن شما و داشتن استرس می شود.

8. به زمان خواب خود دقت کنید

به طور معمول هر فردی نیاز به 7 ساعت خواب دارد. 7 ساعت خواب راحت بدون آنکه متوجه شوید یک روز شادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

9. لبخند بزنید 

لبخند زدن سبب آزاد نمودن هورمون شادی یا اندروفین در بدن می شود و شما را خوشحال تر می کند.

10. با افراد شاد و مثبت معاشرت کنید 

معاشرت با افراد شاد ، بی شک ما را هم خوشحال خواهد کرد همانطور که عادات و خلق وخوی ما بر روی مردم اطرافمان تاثیر گذار است آنها نیز می توانند روی ما تاثیر بگذارند.

معاشرت با افراد شاد
چگونه فرد شادتری باشیم

11. سپاسگزاری کنید

برای چیزی که دارید سپاسگزاری کنید تا همان چیز را چند برابر دریافت کنید
اکثر مردم عادت کرده اند زمانشان را بر روی بدست آوردن چیزهایی که واقعا به آنها احتیاج ندارند صرف کنند، مانند ماشین گرانقیمت تر، خانه لوکس تر، مسافرت با گرانقیمت ترین پرواز و … در صورتی که لذت در راه رسیدن به خواسته هایشان است، نه واقعا داشتن آنها.

چگونه فرد شادتری باشیم ، این موارد تنها تعدادی از روشهای شاد بودن هست، برامون بنویسید شما چطوری سعی میکنین انسان شادتری باشین؟؟

بیشتر بخوانید:

علت جوش و آکنه در هر قسمت از صورت چیست؟

اهمیت آبرسانی پوست

راهکارهای خانگی برای رفع تیرگی زانو ، آرنج و قوزک پا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا