رژیم غذایی ضد جوش

رژیم غذایی ضد جوش با این 8 مورد از شر جوشها خلاص شو!


نمی دانید چگونه جوش ها را از بین ببرید؟ در این مقاله به این که چگونه میتوان با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب جوش و آکنه را از بین برد میپردازیم، پس با ما همراه باشید.

آکنه نوعی بیماری پوستی است که در آن منافذ توسط آلودگی و گرد و غبار و چربی پوست مسدود میشود و باکتری ها التهاب ایجاد میکنند.

علت آکنه و جوش چیست؟

عوامل زیادی در ایجاد آکنه نقش دارند ، اما به نظر می رسد مقصر اصلی سبوم ، هورمون ها و باکتری های اضافی باشد.

رژیم و آکنه چگونه به هم ربط دارند؟
آنچه می خورید روی عملکرد بدن شما به طور کلی تأثیر می گذارد و پوست بزرگترین اندام شماست. بنابراین دلیل بر این است که آنچه برای آکنه مفید است تفاوت کلی با بدن سالم ندارد. پس رژیم ضدجوش رو شروع کنید!

رژیم ضد جوش
بزرگترین نتیجه مطالعه اخیر در مورد رژیم غذایی و جوش این است که یک رژیم غذایی کم قند و متعادل برای کاهش التهاب و تنظیم سطح هورمون (و در نتیجه ، سبوم) ایده آل است. در اینجا نکات مهم ما برای یک رژیم غذایی جهت رسیدن به یک پوست شفاف بیان شده است:

1. آب بیشتری بنوشید

بدن شما 60 درصد آب دارد ، بنابراین جای تعجب نیست که برای بهینه سازی فرایندهای فیزیکی نیاز به نوشیدن آب کافی داشته باشید. نوشیدن آب نیز در مصرف مقدار صحیح کالری روزانه کلیدی است – اغلب ما گرسنگی را برای تشنگی اشتباه می گیریم ، بنابراین اگر بین گرسنگی و تشنگی شک دارید ابتدا آب بنوشید. آب پایه و اساس پوستی شفاف و سالم است بنابراین هر روز 8 لیوان آب را هدف قرار دهید.

2. قند را کم کنید


برای داشتن رژیم ضد جوش مصرف قند و شکر را کمتر کنید و از قند موجود میوه ها استفاده کنید و از قندهای موجود در سایر موارد مانند کربوهیدرات های تصفیه شده خودداری کنید. شکر نه تنها باعث ایجاد جوش میگردد بلکه باعث از بین رفتن شفافیت پوست و افزایش چین و چروک میشود و پیری پوست را تسریع میبخشد.

3. از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

غذاهای فرآوری شده حاوی بیشتر قندها ، نمک ها و چربی های مورد نیاز ما هستند ، در حالی که وعده هایی که با مواد تازه در خانه تهیه می کنید دارای سلامتی بیشتری هستند زیرا می توانید آنچه را در بدن خود قرار می دهید کنترل کنید. در ابتدا ممکن است دشوار و پرهزینه به نظر برسد ، اما آشپزخانه خود را با مواد اولیه پخت و پز مورد نیاز روزمره خود تهیه کنید ، متوجه خواهید شد که پخت و پز در خانه فقط سالم نیست بلکه ارزان تر است. دیگر هرگز به غذا خوردن از بسته ها باز نخواهید گشت.

4. سبزیجات دارای برگ سبز

در رژیم ضد جوش خود از سبزیجات به میزان زیاد استفاده کنید همانند چغندر ، کلم بروکلی ، گل کلم ، کرفس ، خیار ، کلم پیچ ، کاهو ، پیاز ، نخود فرنگی ، فلفل و اسفناج و…. این علم موشک نیست هرچه سبزیجات بیشتری در آن بگنجانید ، پوست شما تمیزتر و بدن شما سالم تر است.

5. توت های غنی از آنتی اکسیدان

مانند سبزیجات ، هرچه آنتی اکسیدان بیشتری بخورید ، بهتر است. به خصوص اگر با آکنه و جوش دست و پنجه نرم می کنید. یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان می تواند آکنه خفیف تا متوسط ​​را کاهش دهد.

6. بازکردن افسانه: آیا شکلات برای پوست شما مضر است؟

شکلات تلخ سالم ترین نوع شکلاتی است که می توانید امتحان کنید. (قند نسبتاً کمی دارد و بسته به نوع آن حاوی لبنیات بسیار کمی است و فاقد آن است.) همچنین حاوی روی ، ماده مغذی دیگر ضد آکنه است و همچنین راحت ، خوشمزه نیز هست ، بنابراین میتوانید این خوراکی خوشمزه را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید البته با رعایت اعتدال!

7. چای سبز

سعی کنید چای سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید. چای سبز سرشار از پلی فنول است (پلی چه؟). در مورد تلفظ آنها نگران نباشید ، فقط بدانید که پلی فنول ها باعث افزایش جریان خون و اکسیژن در پوست می شوند ، باعث بهبود ظاهر ، احساس و مهمتر از همه سلامتی آن می شوند.

8. با رعایت این ها هنوز هم نمیتوانید از شر جوشها خلاص شوید؟؟

پس میتوانید در کنار این موارد از یک درمان موضعی مانند محلول ها و کرمهای ضد جوش کمک بگیرید. کرم زیبایی چند منظوره روبینا سیلور بهترین درمان برای رفع انواع جوش و جای جوش میباشد که میتوانید همین الان آن را از سایت پوست خوب سفارش دهید. اما در کنار مصرف کرم هرگز رژیم ضدجوش خود را کنار نگذارید!

بیشتر بخوانید: درمان جوش با رژیم غذایی سالم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا