ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مو

بهترین ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد سریع مو

بهترین ویتامین ها و مواد معدنی رشد مو که همین الان به آنها نیاز دارید!


تلاش برای موهای بلند ، ضخیم و سالم واقعی است! شما نمی توانید صبر کنید تا موهای جدید را پس از سالها ببینید، می توانید؟

ما شما را درک می کنیم و اگر یک فرمول جادویی وجود دارد که می تواند در واقع رشد مو شما را تسریع کند، این ویتامین ها هستند- چه در رژیم غذایی و چه به عنوان مکمل.

نکات مهم که در این مقاله به آنها میپردازیم:

چرا به ویتامین هایی برای مو نیاز داریم؟
بهترین ویتامین ها برای رشد مو کدامند؟
برای کنترل ریزش مو چه مکمل های معدنی باید مصرف کنم؟


ویتامین ها برای برخی از عملکردهای سلول های بدن ، از جمله آنهایی که مسئول موهای شما هستند ، بسیار مهم هستند.

موهای شما از یک پروتئین ساختاری به نام کراتین تشکیل شده است. ویتامین ها به تقویت فولیکول های مو ، گردش سلول، استفاده بهینه از پروتئین و حفظ سلامت مو کمک می کنند.

اگرچه هیچ مدرک علمی برای حمایت از نقش ویتامین ها در رشد مو وجود ندارد ، اما کمبود آن می تواند منجر به ریزش مو شود. بسیاری از افراد از مکمل های ویتامین برای مو استفاده کرده اند و آن را مفید دانسته اند.

دکتر زیل گاندی ، متخصص مراقبت از مو در SkinKraft و پزشک ارشد آیورودا ، توضیح می دهد که درک عمیق تری از کمبودهای تغذیه ای برای درک ارتباط آنها با ریزش مو لازم است. وی می گوید ، “غذاهای ناخواسته ، الگوی غذایی ناسالم ، مسائل تغذیه ای روانشناختی مانند بی اشتهایی عصبی ، پرخوری و غیره ، آلرژی روده یا اختلالات جذب ناشناخته ممکن است باعث این کمبودها شود.”

دکتر زیل همچنین اضافه می کند ، “کمبودها [3] در انواع مختلف باید با تغییر در یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی اصلاح و اصلاح شود. این نه تنها به مسئله مورد نظر می پردازد ، بلکه ایجاد اقدامات بهداشتی خوبی برای زندگی می کند و از بسیاری از بیماری ها در آینده جلوگیری می کند. “

بهترین ویتامین ها برای رشد مو کدامند؟

1. ویتامین A

در زیر به برخی از غذاهایی که دارای ویتامین A هستند اشاره شده است. ویتامین A (کاروتنوئیدها و رتینوئیدها) به تولید سبوم یا روغن در پوست سر کمک می کند. این به حفظ رطوبت آن کمک می کند و به گردش خون کمک می کند تا فولیکول مو را برای رشد مو تقویت کند.

هویج ، اسفناج ، شیر ، تخم مرغ ، ماست ، روغن جگر ماهی ، فلفل قرمز ، کلم بروکلی ، نخود فرنگی ، زردآلو ، کدو تنبل.

2. ویتامین E

ویتامین E به عنوان خاصیت آنتی اکسیدانی برای مبارزه با رادیکال های آزاد شناخته شده است ، این بدان معنی است که آسیب سلول را کاهش می دهد و ممکن است منجر به سلامت و رشد مو شود.

تحقیقات کافی برای حمایت از نقش ویتامین E در برابر ریزش مو وجود ندارد . با این حال ، افراد ویتامین E را به مراقبت از موهای خود اضافه می کنند تا یک لایه محافظ اضافی اضافه کنند و درخشش از دست رفته را بازیابند. برخی از افراد از کپسول های ویتامین E برای مالیدن روغن روی پوست سر برای رشد مو استفاده می کنند.

ویتامین E دارای 8 فرم شیمیایی است: آلفا توکوفرول ، بتا توکوفرول ، گاما توکوفرول ، دلتا توکوفرول ، آلفا توکوترینو ، بتا توکوترینول ، گاما توکوترینول و دلتا توکوتریننول. انسانها فقط به اولین مورد ، آلفا توکوفرول نیاز دارند. توكوترينول ها به صورت خوراكي نيز تجويز مي شوند.

منابع غذایی:

آجیل ، بادام زمینی ، فندق ، روغن نباتی ، جوانه گندم ، اسفناج ، کلم پیچ و بادام.

فرم های موجود:

شامپو و نرم کننده های غنی شده با ویتامین E
روغن های ویتامین E
مکمل های ویتامین E (کپسول)
مقدار توصیه شده:

3. ویتامین B7

ویتامین B7 یا بیوتین به تجزیه پروتئین ها به اسیدهای آمینه لازم برای رشد مو کمک می کند. بیوتین همچنین آسیب های ناشی از استایل گرما ، آفتاب و آب کلر را ترمیم می کند. مکمل های بیوتین در صورت استفاده منظم باعث ایجاد موهایی پرپشت و حجیم می شوند.

منابع غذایی:

بادام ، سیب زمینی شیرین ، گل کلم ، اسفناج ، کلم بروکلی ، قارچ ، بادام زمینی ، گردو ، شیر ، ماهی قزل آلا ، غلات ، آووکادو ، تمشک.

فرم های موجود:

کپسول های بیوتین
قرص بیوتین
مقدار توصیه شده:

احتیاط:

آزیترومایسین ، اریترومایسین ، سیپروفلوکساسین و کلاریترومایسین ممکن است هنگام تعامل با بیوتین عوارض جانبی داشته باشند. قبل از شروع دوره مکمل های بیوتین با پزشک خود مشورت کنید.

4. ویتامین C

ویتامین C یا اسید اسکوربیک می تواند به تولید کلاژن ، بخش مهمی از ساختار مو کمک کند. این ماده به تولید آنتی اکسیدان هایی کمک می کند که با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. ویتامین C به جذب آهن ، ماده معدنی ضروری برای رشد مو کمک می کند. ویتامین C را به دلیل فواید باورنکردنی می توان یک ویتامین قهرمان نامید. همچنین از پیری سریع مو جلوگیری می کند.

منابع غذایی:

مرکبات مانند لیمو ، پرتقال ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، گل کلم ، فلفل ، اسفناج ، کلم ، کلم بروکسل ، گواوا ، جعفری.

فرم های موجود:

کپسول ویتامین C
قرص ویتامین C
مقدار توصیه شده:

5. ویتامین D

کمبود ویتامین D می تواند باعث آلوپسی آره آتا – یک اختلال خودایمن منجر به ریزش بیش از حد مو شود. در برخی مطالعات ، افراد مبتلا به آلوپسی میزان ویتامین D در خون کم داشتند. ویتامین D هنگامی که در معرض نور خورشید قرار دارید در بدن تولید می شود. توصیه می شود در طول روز چند دقیقه خود را در معرض آفتاب قرار دهید.

کلمه احتیاط:

مصرف بیش از حد ویتامین D منجر به تشکیل کلسیم و سنگ کلیه بیشتر می شود. اگر از مکمل ویتامین D استفاده می کنید ، رژیم های چربی را انتخاب کنید تا ویتامین D را جذب کند.

منابع غذایی:

قارچ ، غلات ، آب میوه های غنی شده ، ماهی ، شیر غنی شده با چربی کم.

فرم های موجود:

قرص
کپسول
اهداف
ساکت
گرانول
مقدار توصیه شده:

برای کنترل ریزش مو چه مکمل های معدنی باید مصرف کنم؟

1. آهن

آهن یک ماده معدنی ضروری است که به انتقال اکسیژن به فولیکول های مو کمک می کند. همچنین کمک می کند تا بدن شما از پروتئین برای رشد موهای سالم استفاده کند. در حالی که کمبود آهن با طاسی با الگوی زنانه ارتباط دارد (ریزش مو در قسمت میانی پوست سر) ، تحقیقات کافی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

منابع غذایی:

گوشت ، اسفناج ، صدف ، مرغ ، سبزیجات برگ سبز ، ماهی و حبوبات.

منابع موجود:

مکمل های آهن (قرص و کپسول)
تزریق آهن

2. روی

روی یک ماده معدنی ضروری است که بدن شما برای پاسخهای فیزیولوژیکی به ذخیره آن نیاز دارد. روی عملکرد غدد چربی پوست سر را حفظ کرده و آسیب های مو را ترمیم می کند. سطح روی در خون مردانی که طاسی با الگوی مردانه را تجربه می کنند کمتر است. هیچ مدرکی وجود ندارد که روی بتواند طاسی را معکوس کند ، اما کمبود شدید آن می تواند منجر به ریزش مو شود.

منابع غذایی:

آجیل ، دانه کدو تنبل ، گوشت گاو ، تخم مرغ ، لبنیات ، گوشت ، صدف ، حبوبات ، سیب زمینی ، لوبیا سبز ، شکلات تلخ و غلات کامل.

منابع موجود:

قرص
کپسول
مقوی
لوزی
توجه داشته باشید:

از اسپری های بینی حاوی روی خودداری شود زیرا با از بین رفتن بویایی همراه است.

احتیاط:

روی ، همراه با آنتی بیوتیک ها ، داروهای ادرار آور یا داروهایی برای آرتریت روماتوئید ، می تواند نتایج منفی ایجاد کند. قبل از مصرف مکمل های روی با پزشک خود مشورت کنید.

ریزش و کم پشتی مو به لطف استرس ، آلودگی و عادت های زندگی به یک صحنه رایج تبدیل شده است! روی آوردن به ویتامین ها یا مکمل های غذایی رشد مو را در طی چند هفته استفاده نشان می دهد. اطمینان حاصل کنید که این ریز مغذی ها را بیش از حد مصرف نکرده و قبل از استفاده از آنها با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: سایت اسکین کرفت

بیشتر بخوانید: پکیج ضد ریزش آمیلا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا